Négy év után nyitotta meg kapuit Münchenben a világ legnagyobb logisztikai és szállítási szakvására, a Transport Logistic. A május 9-e és 12-e között tartott expon a legjelentősebb hazai megjelenést a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület standja jelentette a bajor városban.
A logisztikai, mobilitási, informatikai és ellátásilánc-menedzsment területek nemzetközi szakkiállítására 63 országból 2374 kiállító jött el. Ez a szám tíz százalékos bővülés a négy évvel ezelőtti expohoz képest, ami annak is köszönhető, hogy a ‘70-es évek óta kétévente tartott rendezvény 2021-ben a világjárvány miatt csak virtuálisan jött létre. A vásáron 1375 vállalat Németországon kívülről jött, a 2374 kiállító 127 ezer négyzetméteren, tíz csarnokban, és a kültéri helyszíneken mutatta be szolgáltatásait, termékeit és innovációit.
A HUNGRAIL társkiállítóival közösen vett részt vett a logisztikai szakmai eseményen. Az egyesület standján a Rail Cargo Hungaria, a GYSEV Cargo, a V-Híd Cargo, a Trenecon Consulting and Planning, valamint az ukrán PACOBO International Forwarding & Logistic Center fogadta partnereit, vendégeit.
A HUNGRAIL jelenléte nagy sikert aratott, napi szinten több százan látogattak el a standhoz, külön népszerű volt a MÁV-START Utasellátó csapata által biztosított kínálat. Minden társkiállító aktívan üzleti megbeszéléseket folytatott, megállapodások köttettek, új szakmai kapcsolatok alakultak ki. A HUNGRAIL illetve az UIRR (International Union for Road-Rail Combinated Transport) vezetői például a szakkiállításon írtak alá együttműködési megállapodást a kombinált fuvarozás fejlesztése, és az árufuvarozáson belüli arányának növelése érdekében. A megállapodást Dr. Mosóczi László, a HUNGRAIL elnöke és a MÁV-START vezérigazgatója írta alá Ralf-Charley Schultze-val az UIRR elnökével.
Egy ilyen nemzetközi szakvásár egyaránt fontos a tájékozódás, a kapcsolatépítés, és nem utolsó sorban a szakmai együttműködések kialakítása, vagy akár folytatása szempontjából. A HUNGRAIL társkiállítóival közösen sikeresen képviselte a magyar vasúti árufuvarozási szektort a Transport Logisticon.
A tízből két pavilonban helyet kapó vasúti fuvarozók standjait áttekintve nem volt feltűnő az olyan témák kidomborítása, mint a digitalizáció vagy a klímavédelem, ehelyett az a már-már mohó vágy jelenik meg, hogy mindenképpen üzletet kössenek, a pandémia által szétszakított ellátási láncokat újra összefűzzék. Pedig a döntéshozók és a közvélemény meggyőzésében fontos lehet a környezetvédelmi gondolat is.
Mosóczi László több kiállítót is meglátogatott. A Metransnál a kombinált fuvarozás volt a legfontosabb téma. Az elsősorban vasúti járművek, mozdonyok bérbeadásával foglalkozó Akiemnél az esetleges jövőbeli együttműködés lehetőségéről esett szó.