Sikerrel zajlott az INNOMÁV 2020 Gála

INNOMÁV Hírvonal

2020.10.09 09:55
szerző: MÁV KIG

Október 8-án Gálán ünnepelték az idei INNOMÁV pályázat győzteseit. A tizenkét kiválasztott csapat tagjai a nagyközönség előtt is prezentálhatták elképzeléseiket. Dr. Homolya Róbert elnök-vezérigazgató és a leányvállalatok vezetői figyelmesen hallgatták az ötleteket. A Gála végén Közönségdíj is kiosztásra került.

A gála nyitóbeszédét Dr. Homolya Róbert, a MÁV-csoport elnök-vezérigazgatója tartotta. – Cégünk Magyarország legtöbb munkavállalót foglalkoztató vállalata, a közösségi közlekedéssel kapcsolatos szerteágazó feladatoknak köszönhetően változatos tudással, szakmai képességekkel bíró emberek dolgoznak nálunk. Emiatt az innováció is mindenkinek mást jelent. A kollégák által ajánlott ötletek előrébb lendítik a munkavégzést, ezért számunkra hatalmas jelentőséggel bírnak – magyarázta.

A beszéd után a négy leányvállalat (MÁV Zrt., MÁV START Zrt., MÁV SZK Zrt., MÁV FKG Kft.) dobogós helyezettjei kisfilmmel mutatkoztak be é prezentálták elképzeléseiket, azok megvalósítási lehetőségeit, illetve lehetséges jövőbeli hasznukat a vállalat számára.

A gála végén a Közönségdíjról szavaztak a jelenlévők, a nyertes csapat a Safety First lett, akik egy interaktív terepasztalt álmodtak meg a MÁV számára.  

A gálán készült videó megtekinthető itt: https://youtu.be/jHxvdui6TQU

A tizenkét győztes csapat és ötleteik

MÁV Zrt.

1. helyezett: Parancs(n)ok (ötletük: Elektronikus parancskönyv)

Az Orosz Zsolt és Széles Dávid alkotta csapat a papír alapú, üzemirányító központban használatos parancskönyvet gondolta újra. Fejlesztésükben digitalizálták a parancskönyvet, ami által gyorsabban, gördülékenyebben végezhető a parancsok adminisztrálása.

 

2. helyezett: Trackwalkers (ötletük: R2D2 vasúti intelligens multifunkcionális robot)

Benedek Ferenc, Jutkusz Győző, Metz Eleonóra és Rónai András csapata egy multifunkcionális robotot álmodott meg a vasútállomásokra, ami intelligens működésének köszönhetően képes önállóan pásztázni az állomások területét, segíti a szennyeződések, anomáliák felderítését.

 

 

3. helyezett: Safety First (ötletük: Interaktív terepasztal)

Megyeri Péter, Kiss Ádám és Kazár Ádám ötlete egy demonstratív, interaktív terepasztal megépítése volt, egy lekicsinyített vasúti átjáró másolata. Ez az eszköz jól szemlélteti a vasút működését laikusok, iskolások számára, illetve segít a pályaválasztásban, toborzásban is, hiszen segítségével élesben modellezhető egy-egy vasúti folyamat.

 

 

MÁV START Zrt.

1. helyezett: Helyes megoldás (ötletük: Elektronikus adatkezelés az éjszakai vonatokon)

Orosz Ágnes, Haragos Pál, Dr. Sinka Péter és Drahos Ádám az éjszakai elektronikus adatkezelés kialakítását szorgalmazta. A fekvőhelyes adminisztráció jelenleg papír alapon zajlik, de a munkafolyamat digitalizálása nagy segítség az éjszakai járatokon dolgozó kollégáknak.

 

 

2. helyezett: Konstrukció akcióban (ötletük: Gézengúz alkalmazás)

Ifj. Éles Károly, Horváth Dániel György, Kovács Zoltán és Péter Henrietta Anna olyan mobilalkalmazást talált ki, ami a legkisebbek számára teszi szerethetővé a vonattal való utazást. A MÁV-appban elérhető fejlesztésben állatfigurák mesélnének extra információkat egy-egy helyről, ahol a gyerekek vonattal megfordulnak.

 

 

3. helyezett: Dunaújvárosi Team (ötletük: 21. századi utastájékoztatás)

A Németh Tamás és Vettró István alkotta csapat a modern utastájékoztatást szorgalmazza: fejlesztésükben a peronon található információs táblát teszik utasbaráttá, extra piktogramokkal jelölve a vonatok hosszát és érkezésüknek pontos helyét.

 

 

MÁV Szolgáltató Központ Zrt.

1. helyezett: InnoTech (ötletük: Amikor az utazás játékká válik)

Erős Román és Gyócsi László a MÁV applikációt gondolta tovább: az utazóközönség szórakoztatása érdekében az alkalmazás továbbfejleszthető interaktív, utazáshoz köthető játékokkal, kiterjesztett valósággal.

 

 

2. helyezett: LocoPredictors (ötletük: Előrejelző karbantartás szoftveres támogatása)

Horváth László, Rajkó Tamás, Kevi Ervin és Bordás Márton az előrejelző karbantartás szoftveres támogatását tűzte ki pályázata céljául. Az innováció a vonatjármű meghibásodások csökkenését jelenti a MÁV számára, egy olyan intelligens szoftver segítségével, ami előre jelzi a várható problémákat, melyek így időben javíthatók lennének.

 

 

3. helyezett: Jedit (ötletük: Munkahelyi egyensúly)

Fehér Edit és Dr. Treszkai Judit nyílt munkahelyi stresszkezelő tréning bevezetését szorgalmazzák pályázatukban. A megvalósuló program segíti a munkatársakat a stressz felismerésében, csökkentésében, az egészségmegőrzésben.

 

 

MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft.

1. helyezett: Mérnökök a vasútért (ötletük: univerzális forgóvázas felsővezeték-szerelő jármű)

Kiss József, Törőcsik Gábor, Turóczi György és Pintér Gábor ötlete egy univerzális forgóvázas felsővezeték-szerelő jármű létrehozása volt, amivel a vasúti közlekedés zavartalanságát, a hibák mielőbbi kijavítását lehet szorgalmazni.

 

 

3. helyezett: Hidász Istenek (Gripper)

Mészár László és Szabó Botond találmánya egy gumikeréken guruló mechanikus aljmozgató eszköz volt, mely a Gripper nevet kapta. Az eszköz legyártásával egyszerűbbé válik a keresztaljak mozgatása, ami a karbantartási és építési munkálatokban lenne nagy segítség a dolgozóknak.

 

 

3. helyezett: PályÁszok (A vágányszabályozási munkafolyamat automatizálásának lehetőségei)

Daróczi Ildikó és Rédling Péter a vágányszabályozási munkafolyamat automatizálásának lehetőségeivel foglalkozott pályázatában. Újításaik lehetővé teszik a biztonságosabb munkavégzést, és általuk kevesebb karbantartási beavatkozásra van szükség.