Megindult a forgalom július 16-án múlt vasárnap hajnalban a Kétpónál történt baleset helyszínén, a bal vágányon. Így az egyik vágányon egyelőre 40 km/órás sebességgel közlekedhetnek a vonatok Tiszatenyő és Mezőtúr között a 120-as vonalon.
Szombat estére befejezték a vasúttársaság szakemberei a július 9-én Kétpónál történt siklásos baleset során kevésbé rongálódott vágány helyreállítását, valamint a pálya és a biztosítóberendezés ellenőrzését, így 16-án vasárnap hajnaltól egy vágányon ismét közlekedhetnek a személyszállító vonatok Tiszatenyő és Mezőtúr között, az utasoknak – egy vonatpár kivételével – már nem kell pótlóbuszokra átszállniuk. A Budapest-Újszász-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza vonalon utazók 10-20 perccel hosszabb menetidőre számíthatnak, amíg tart a másik vágányon a kármentesítés és az eredeti pályaállapot visszaállítása.
Ideiglenes változás:
- A torlódások és nagyobb késések megelőzése érdekében a munkanapokon Szolnokról Mezőtúrra 16:45-kor és a Mezőtúrról Szolnokra 17:41-kor induló személyvonatok (7436, 7433) helyett pótlóbusz közlekedik. Pusztapó megállóhelyet nem érinti a busz. Az utasoknak a vonatok menetidejéhez képest 20 perccel hosszabb, körülbelül 55 perces eljutási időre kell számítani.
Mint arról korábban tájékoztatást adtunk, július 9-én, vasárnap délben, Kétpónál egy tehervonat kilenc konténerszállító- és tartálykocsija kisiklott, jelentős kárt okozva a vasúti pályában is, ezért mindkét vágányon le kellett állítani a forgalmat. Emiatt az egyvágányú forgalom szombat késő esti újraindításáig, Törökszentmiklós és Mezőtúr között pótlóbuszok szállították, szállítják az utasokat.
A helyszíni vizsgálat mellett még 9-én, vasárnap elkezdték a műszaki mentést. Szolnokról a helyszínre érkezett a nagy teherbírású vasúti daru, mellyel a kisiklott kocsikat helyezték vissza a vágányra, illetve a roncsokat és a konténereket emelték át vasúti szállítókocsikra. Szerdára már sikerült kiemelni a balesetkor a kavicságyazatba beékelődött teherkocsit is, azon kívül aznap még 5 kocsit szállítottak el. Csütörtökön a kevésbé rongálódott (bal) vágányon vasbetonalj cseréket, ágyazatrendezést végeztek, a betontörmelékeket takarították ki a vágányból és kicserélték a szükséges sínszakaszokat.
Szombat kora reggelre végzett a daru a hatókörén belül, elérhető távolságban lévő kocsik, roncsok beemelésével, ezt követően pedig délelőtt visszavontatták Szolnokra. A bal vágányon napközben a szakemberek visszakötötték a daruzás előkészítésekor elbontott felsővezetéket, továbbá folytatták a pálya és a biztosítóberendezés javítását. A kevésbé sérült vágány helyreállítását és a szükséges vizsgálatot szombat estére fejezték be a MÁV és a leányvállalatának, a MÁV FKG-nak a szakemberei. Közel egy hétig tartott amíg a MÁV munkatársai felszabadították a vasúti pályát és eltávolították a kisiklott, sérült vasúti teherkocsikat illetve azok rakományait. A vágány helyreállításában részt vett a Budapest JBI szolnoki vasúti balesetelhárító daruszerelvény, a ferencvárosi közúti balesetelhárító segélykocsi és a vegyi elhárító segélykocsi személyzete, illetve a munkatársakat irányító vezetők.
A másik vágányban a kisiklott, felborult kocsik jelentősebb kárt tettek: egy felsővezetéket tartó oszlop kidőlt és összetört, körülbelül két kilométeren megrongálódott a vasúti pálya, ezen belül mintegy 400 méteren a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak. Itt új pályát kell építeni, emiatt a teljes helyreállítás akár több hetet is igénybe vehet. Addig a munkálatok helyszíne melletti vágányon, mintegy 200 méteren lassabban, 40 km/h-s sebességgel haladnak a vonatok a biztonság érdekében. Az okozott kár mértéke több száz millió forintra becsülhető.
Munkatársainknak köszönjük az eddigi helytállást, és munkavégzést.