Személyi változások a MÁV Személyszállítási Zrt.-nél

Hírvonal

2025.05.15 12:12
szerző:

 

A személyszállító társaság életében számos változás történt az elmúlt hetekben: az eddig betöltésre váró pozíciók mellett két vezető kollégánk nyugdíjba vonult, helyüket részben társaságon belülről, részben pedig kívülről - de szakmából - érkezett kollégák töltik be. Alábbiakban összefoglaljuk a legfontosabb változásokat.

Nagy Alfonz szombathelyi vasúti járműbiztosítási igazgató 49 év munkaviszony után vonult nyugdíjba, posztját április 1-jétől Ámon József korábbi járműbiztosítási vezetőmérnök vette át. Május 1-jétől Huszár Zoltán szegedi vasúti területi személyszállítási és vontatási igazgatót – 44 év munkaviszonyt követően, szintén nyugdíjazás miatt – Ughy Kálmán korábbi vasúti üzemeltetési főigazgató váltotta, míg a főigazgatói posztot Susuk Róbert Márton vette át. Április 14-től a digitalizációs irodavezető munkakört Sávos Tamás Lajos, a belső ellenőrzési igazgatói munkakört pedig május elsejétől Tamási Zsolt László tölti be. 

A MÁV Személyszállítási Zrt. új vasúti üzemeltetési főigazgatója 2025. május 1-jétől Susuk Róbert Márton, aki a Budapesti Közlekedési Központ szolgáltatásmenedzsment főosztályvezetői posztjáról érkezett Társaságunkhoz. Ezt megelőzően a fővárosi közösségi közlekedésben dolgozott számos vezetői munkakörben beleértve a szolgáltatásfejlesztési, a menetrend- és rendkívüli forgalom tervezési, illetve a BKV üzemeltetésfelügyeleti tevékenységek szakirányítását is. 2009 és 2011 között a Volánbusznál is tevékenykedett forgalomfejlesztési, illetve alvállalkozási területen. A szakember a Budapesti Műszaki Egyetemen szerzett okleveles közlekedésmérnöki, vasúti szakirányú végzettséget.

Huszár Zoltánt május 1-jétől Ughy Kálmán, a MÁV Személyszállítási Zrt. eddigi vasúti üzemeltetési főigazgatója váltotta a Szegedi Vasúti Területi Személyszállítási és Vontatási Igazgatóság élén. A szakember a Budapesti Műszaki Egyetemen műszaki szakoktatói, a Széchenyi István Egyetemen pedig közlekedésmérnöki végzettséget szerzett. Szakmai pályafutását 1985-ben a MÁV Rt. Dombóvári Üzemfőnökségénél forgalmi szolgálattevőként kezdte, majd 1992-től Kiskunlacháza állomásfőnökeként, később Kunszentmiklós-Tass, Kiskőrös és Kelebia állomásfőnökségein dolgozott. 2003-tól a MÁV Zrt.-nél személyszállítási szolgáltatási csomópontvezetői, személyszállítási központvezetői, 2008-tól pedig az idén januári, vasúti üzemeltetési főigazgatói kinevezéséig a MÁV-START Zrt.-nél a technológiamenedzsment vezetői, technológiai üzemeltetési vezetői és üzemeltetési igazgatói posztokat töltötte be.

Nagy Alfonzot 2025. április 1-jétől Ámon József váltotta a Szombathelyi Vasúti Járműbiztosítási Igazgatóság élén. Ámon József a Széchenyi István Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskola vasútgépész szakán szerzett felsőfokú végzettséget. 1990-ben mozdonyvezető-gyakornokként érkezett a MÁV Zrt.-hez, 1991-től mozdonyvezetőként, 1993-tól mozdonyreszortosként, később fenntartási részleg- és műhelyvezetőként, gépészeti vezetőmérnökként, 2014-től mostanáig pedig járműbiztosítási vezetőmérnökként dolgozott.

A digitalizációs irodavezetői posztot április 14-től Sávos Tamás Lajos tölti be, aki a REGIO Kft. IT support vezetői, illetve cloud vezetői posztjáról érkezett Társaságunkhoz, korábban pedig a Danubius Hotels Zrt. IT support vezetői, osztályvezetői munkaköreiben szerzett szakmai tapasztalatokat. Mérnök-közgazdász végzettségét a Soproni Egyetemen szerezte, illetve a Gábor Dénes Egyetem számítógép-alkalmazási és biztonságszervezői szakirányán végzett felsőfokú tanulmányokat.

Tamási Zsolt László a MÁV Személyszállítási Zrt. belső ellenőrzési igazgatója idén májustól. Az új vezető a Külkereskedelmi Főiskolán okleveles üzemgazdász, a Budapesti Műszaki Egyetemen okleveles gépészmérnöki végzettséget szerzett. A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezető belső ellenőre volt 2011-től, majd 2020-tól kiemelt szakértőként dolgozott a MÁV Zrt. Belső Ellenőrzési Igazgatóságán, ahol a leányvállalatok belső ellenőrzési vezetői feladatait látta el. 

Nagy Alfonz vasúti járműbiztosítási igazgató 1976-ban a MÁV szombathelyi Vontatási Főnökségénél kezdte pályafutását motorszerelő dízel lakatosként, majd többek között műszaki ügyintézőként, művezetőként és gépészeti főnökként dolgozott, miközben a Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolán vasútgépész üzemmérnöki, majd a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán közgazdasági szakokleveles mérnöki végzettséget szerzett. 2003-tól különböző vezetői pozíciókat töltött be a Területi Gépészeti Központban Szombathelyen.  A MÁV-START Zrt. Szombathelyi Járműbiztosítási Központját, illetve Igazgatóságát 2014-től irányította. Az újonnan létrejött MÁV Személyszállítási Zrt. szombathelyi vasúti járműbiztosítási igazgatói posztját 2025. január 1-jétől töltötte be. 49 éves munkaviszonya során nyújtott teljesítményét Dr. Kormányos László, Társaságunk vezérigazgatója a vezetői országjárás szombathelyi eseményén személyesen köszönte meg.

Huszár Zoltán a szegedi Vasúti Területi Személyszállítási és Vontatási Igazgatóság éléről vonul nyugdíjba 44 év munkaviszony után. A szakember a Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolán okleveles üzemmérnöki, a Szegedi Tudományegyetemen pedig okleveles gazdálkodástudományi szakértői végzettséget szerzett. 1981-ben a MÁV Békéscsabai Állomásfőnökségén rendelkező forgalmi szolgálattevőként és vonatmenesztő térfelvigyázóként kezdte pályafutását. 1988-tól a Békéscsabai Körzeti Üzemfőnökségen személyszállítási vezetőként, majd 1993-től a MÁV Szegedi Igazgatóságán személyfuvarozási osztályvezető-helyettesként, illetve forgalmi, majd személyszállítási osztályvezetőként dolgozott. 2002-től a MÁV Rt. (később Zrt.) Személyszállítási Üzletágánál, majd a MÁV-START Zrt. Műszaki Üzemeltetési Főosztályán, Személyszállítási Szolgáltatási Központjában, illetve Üzemeltetési Igazgatóságán töltött be különböző vezetői pozíciókat. 2014-től a MÁV-START Zrt., majd 2025. január 1-jétől a MÁV Személyszállítási Zrt. Szegedi Területi Személyszállítási és Vontatási Központjának, illetve Igazgatóságának irányítását látta el. A cégvezetés a vezetői országjárás április 25-i állomásán köszönte meg odaadó munkáját.

 

A nyugdíjba vonuló vezetőknek köszönjük munkájukat, egészségben, tevékenyen töltött nyugdíjas éveket kívánunk nekik! Az újonnan kinevezett vezetőknek pedig sok sikert az előttük álló feladatokhoz!