Különleges utat szervezett a MÁV február 25-én, szombaton a vasúti utazást kedvelők számára. Európában először rekord hosszúságú, egyszerre három összekapcsolt Stadler KISS emeletes motorvonat indult egyedülálló útra, 1200 utassal a fedélzetén egy dunakanyari kiruccanásra. Ennek apropója, hogy mind a negyven megrendelt KISS szerelvény forgalomba állt, a MÁV-START a teljes flottát közlekedtetheti a budapesti elővárosi vonalakon, illetve regionális forgalomban.
Az összességében 12 ezer kilowatt (16 320 lóerő) teljesítményű szerelvény 9:40-kor futott ki a Nyugatiból, ahonnan Szobig közlekedett, majd rövid tartózkodás után onnan indult vissza Budapestre. Az ingyenes rendezvényen csak regisztrált utasok vehettek részt, a vonat viszont „telt házzal” gördült ki a Nyugatiból, hiszen a meghirdetést követően hamar elkapkodták a „jegyeket” az utasok, ezt követően már csak várólistáran lehetett jelentkezni. Igaz, hogy három szerelvényen 1800 ember is elfér, viszont így minden bizonnyal túl nagy lett volna a zsúfoltság, másrészt különböző játékok, tematikájú aktivitások, műsorok, nyereményjátékok és ajándékok várták az utasokat, és az értékes nyereményeknek is nagy sikerük volt. Mint ahogy annak is, hogy a rendezvény minden résztvevője ajándék- és tízórai csomagot kapott a helyszínen. A három egységből kettőt a gyermekes családok foglalhattak el, egyet pedig a felnőtt vasútbarátok. Rendkívül színes volt a program Budapesttől Szobig és vissza, a „felnőtt kocsiban” Somogyi Zoltán a Sláger rádió műsorvezetője, a kicsiknél pedig Váczi Viktor és Kis-Horváth Levente kollégáink gondoskodtak a vendégek szórakoztatásáról. Volt minden út közben, kvíz játékok gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt, stand up comedy Csenki Attila humoristával, bűvészmutatványok, a kicsiknek lufihajtogatás és csillámtetkó.
A három KISS „egybenyitása” és a 468 méter hosszú vonat közlekedése igazi kuriózum volt. Ilyen hosszú vonatot ugyanis ma már nem látni menetrend szerinti forgalomban, anno a 18-20 kocsis szerelvényekre csak az idősebb generáció emlékszik. Ilyen volt például a „Birodalmi gyorsként” ismert egykori Tisza expressz, vagy az 1990-es évek fordulóján Nyíregyházáról a Nyugatiba érkező Hajdú expressz a maga húsz kocsijával. Így összességében egyáltalán nem volt véletlen, hogy ilyen népszerű volt és jól sikerült a szombati rendezvény a „KISS-rajongók” és a családok körében, vagy azok között, akik egyszerűen csak egy kellemes szombat délelőtti programon szerettek volna részt venni.
Az országban újdonság volt az emeletes motorvonat forgalomba állítása 2020-ban, melyek kényelmi szintjei a méltán népszerű FLIRT motorvonatokét is meghaladják. A modern motorvonatok megfelelnek az elővárosi utazók igényeinek és elvárásainak. Szeretik ugyanis, hogy a vonat futása csendes, az ülések meglehetősen kényelmesek, jó a kilátás – főleg az emeletről –, szép és tiszta, jól karbantartott az egész szerelvény. Az oldalanként 12 darab, nagyvonalúan méretezett ajtón könnyebben lehet fel- és leszállni. Az ülések felett korszerű kijelzők mutatják, hogy hol jár, és merre tart a vonat, a négy mosdó közül egy mozgássérültek számára fenntartott, és mindegyikben fotocellás kézmosók biztosítják a higiéniát. A felső szintre egy áramvonalas lépcsőn lehet felmenni, a kerekes székeseket pedig hidraulikus emelő segíti a vonatba.
A KISS vonatok az első forgalomba helyezés óta 8 850 970 kilométert tettek meg a magyar vasútvonalakon. Nemcsak a Budapest környéki elővárosi forgalomban közlekednek, hanem eljutnak Győrbe és Hegyeshalomba, az Agria és Mátra InterRegio vonatokkal Egerbe és Gyöngyösre, hétvégente pedig a sebesvonatokkal Nyíregyházára is. Ezek a járművek ilyenkor csatolt FLIRT motorvonatokat váltanak ki, így kétszáz fővel növekszik a kapacitás, vagyis ennyivel többen foglalhatnak helyet. Tavalyelőtt és tavaly a KISS vonatok a balatoni forgalomban is meghódították az utazóközönséget, leginkább azokat, akik a balatonaligai magaspartról az emeletről csodálhatták meg a panorámát, amikor a vonat elérte a „magyar tengert”. Tavaly a dupla Jégmadár, az Esti csók, a Panoráma, a Napfürdő és a Vitorlás vonatok összesen 53 ezer utast és 2400 kerékpárt szállítottak a Balatonra és vissza; h. Hozzájárulva ezzel is a kulturált és kényelmes közösségi utazáshoz.
Az eseményről videó is készült, amely itt tekinthető meg: