A MÁV, a Magyar Kerékpárosklub és az Aktív Magyarországért Program közös célkitűzéseként 25 vasútállomásunkon szereltünk fel kerékpáros tolósíneket – minden lépcsősorra. A vecsési tolósín átadásánál tartott sajtótájékoztatón megszólalt Németh Réka, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. vezérigazgatója is, aki elmondta, hogy a kerékpáros utasainkat nemcsak tolósínekkel, hanem liftek telepítésével is segítjük, valamint azzal, hogy egységes kerékpárjegyet és kerékpáros országbérletet vezettünk be. Az Aktív Magyarország Program által 35,8 millió forinttal támogatott fejlesztés fontosságáról Révész Máriusz, a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium aktív Magyarországért felelős államtitkára beszélt, aki kiemelte, hogy tavaly év végén kötöttek egy támogatási megállapodást a MÁV-val, amelynek köszönhetően most megvalósulhatott a sínek kiépítése.
Révész Máriusz arról is beszámolt, hogy a magyar városokban egyre többen kerékpároznak, amelynek hatására "az elmúlt időszakban a MÁV-nál óriási szemléletváltozás történt, nagyon sok kerékpárszállító vasúti kocsit állítottak forgalomba". Felidézte, hogy tavaly év végén kötöttek egy támogatási megállapodást a MÁV-val, amelynek köszönhetően 25 helyszínen tolósínek épültek az állomásokon, azok minden lépcsőjén. Az állomások kerékpárral az eddigiekhez képest sokkal könnyebben megközelíthetőek - tette hozzá. Mint elmondta, olyan helyszíneket igyekeztek kiválasztani a MÁV-val, valamint a Magyar Kerékpárosklubbal közösen, amelyek vagy turisztikai szempontból, vagy a mindennapi kerékpáros közlekedés szempontjából fontosak. Előbbire példaként hozta Gárdony, Balatonalmádi, Siófok és Balatonfenyves állomásait, utóbbira pedig a budapesti agglomerációban lévő vasútállomásokat, amilyen a vecsési is. "A mindennapos közlekedésben is szeretnénk, ha az eddigieknél többen használnák a kerékpárt" - emelte ki. Németh Réka, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. vezérigazgatója arról is beszélt, hogy a kerekezők számára egységes kerékpárjegyet és kerékpáros országbérletet vezettek be. "Mindenkit arra buzdítanék, hogy kerékpározzon, de használja a vasút szolgáltatásait is" - fűzte hozzá. Kádár Melinda, a Magyar Kerékpárosklub kommunikációs munkatársa arra is kitért, hogy tavalyi petíciójuk hatására például a vecsési állomáson a tolósínek mellett már fedett és megbízható kerékpártárolókat is kihelyeztek. "A kerékpározás elterjedésében óriási lehetőséget adna az, hogyha a vasút és a kerékpár összetartozását még közelebb tudnánk hozni" - hangsúlyozta. A tolósínek csúszásgátló anyagúak, hogy ez megkönnyítse a kerékpárok tolását az alul-, és felüljárók lépcsőin. 12-15 centiméter szélesek, és mivel megfelelő távolságra vannak a korláttól, oldaltáskával együtt is használhatók.