Emlékünnepség volt május 19-én az Abaligeti alagút bejáratánál. Az alagutat ötven éve nyitották meg a forgalom előtt, és a 70-es évek legnagyobb vasútépítése zajlott Godisa és Bükkösd között.
Magyarország leghosszabb vasúti alagútját éppen ötven éve, 1973. május 8-án adták át a forgalomnak. A 667 méteres Abaligeti alagút két év alatt épült meg. Az alagútnak valamint a Godisa és Bükkösd között létrehozott új nyomvonalnak köszönhetően a Mecsek hegység lankáin közlekedő szerelvények sebességét hatvanról óránként 120 kilométerre lehetett emelni, így a vonatok menetideje sokat csökkent Budapest és Pécs között. Ehhez hozzájárult az is, hogy a MÁV Hetvehelynél egy 418, illetve egy 114 méter hosszú alagutat is épített 1978-79-ben a mecseki szakaszon. Godisa és Bükkösd között 18 kilométer hosszú új vasúti pálya épült, három új alagúttal. A felépítmény folyóméterenként 54,43 kilogramm tömegű sínekkel, LX jelű feszített betonaljakon és ötven centiméter magas zúzottkőágyazatban készült, hézagnélküli kivitelben. A Godisa-Abaliget állomásköz 1976-ban, az Abaliget-Bükkösd pedig 1979-ben készült el véglegesen. A MÁV Pécsi Igazgatóság megbízásából a beruházás fővállalkozója a MÁV Dombóvári Építési Főnökség volt, az alagutat a Bányászati Aknamélyítő Vállalat Mecseki Körzete, a műtárgyakat pedig a MÁV Hídépítési Főnöksége építette. A villamos vontatás 1985. november 29-én indult meg Dombóvár és Pécs között.
Ezeknek a beruházásoknak a tiszteletére tartott emlékünnepséget a Közlekedéstudományi Egyesület Baranya Megyei Területi Szervezete és a MÁV Pályavasúti területi igazgatóság Pécs közösen május 19-én az Abaligeti alagút bejáratánál. Mindez egybeesett a vasútvonal időszakos karbantartásával, és jó hír, hogy május 26-a péntek hajnaltól ismét közlekedhetnek a vonatok Dombóvár és Szentlőrinc között, így a pécsi InterCity-k is, de már a felújított szakaszon.
A MÁV FKG és a PFT Szakasz Pécs munkatársai az elmúlt három hétben a vágányzár idején közel kilencszázmillió forint értékű munkát végeztek váltók, biztosítóberendezések illetve a pálya gyengébb szakaszainak a felújításával, megszűntetve az időszakos sebességkorlátozásokat. Jellemzően síneket, hosszúsíneket (24, 120 méter) cseréltek, ágyazatot tisztítottak (rostáltak), ahol nem megfelelő az alépítmény teherbírása, ott szemcsés javítóréteget építettek be a szükséges vastagságban, útátjárók épültek át, hidat szigeteltek, kitérőket és folyóvágányt szabályoztak. Ennek köszönhetően Bükkösdnél, Cserdi-Helesfánál, és Vásárosdombónál a 80, Abaligetnél pedig a 60 km/órás sebességkorlátozás szűnt meg. A karbantartásnak köszönhetően ismét menetrend szerint közlekedhetnek a vonatok ezen a szakaszon, másrészt el lehet kerülni az újabb sebességkorlátozások bevezetését.