Különleges összeállításban indult el szeptember 14-én a Keleti pályaudvarról a Corona InterCity a csíkszeredai Taste of Transylvania gasztronómiai fesztiválra. A szerelvényről, az úti célról, illetve a MÁV-START szerepéről Dibáczi Tamást, az Utasellátó igazgatóját kérdeztük.
Mit érdemes tudni az erdélyi gasztrofesztiválról, illetve a vonatról?
A Taste of Transylvania rendezvényt néhány elszánt szakács, vendéglátós és helyi termelő hozta létre az erdélyi gasztronómiai kultúra népszerűsítése érdekében. A főszervező Trucza Adorján, a székelyudvarhelyi Páva étterem tulajdonosa kereste meg a MÁV-START-ot, hogy az idei rendezvényhez szeretne bérbe venni vasúti kocsikat. Így a szerelvény négy külön kocsiját az Utasellátó üzemeltette, a felszolgált ételekről és italokról pedig a szervezők gondoskodtak. A háló- és étkezőkocsikkal bővített Corona InterCity vonat szeptember 14-én este indult Budapest Keleti pályaudvarról, és 18-án reggel érkezett vissza. Csíkszeredán 15-én külön autóbuszok várták a meghívott vendégeket, így jutottak el a rendezvény helyszínére, a Skanzenbe.
Milyen összeállításban közlekedett a Corona InterCity gasztronómiai részlege?
A vonatban egy CAF étkezőkocsi, egy DWA étkező- és bisztrókocsi, illetve két külön hálókocsi közlekedtetett, amelyeken a rendezvény meghívott vendégei utaztak. Összesen negyven vendégett hívott meg a Taste of Transylvania szervezője, köztük 22 gasztronómiai újságírót, akik a rendezvényről, illetve remélhetőleg az utazásról is tudósítanak. Rajtuk kívül a hazai vendéglátás és a csúcsgasztronómia ismert képviselői foglaltak helyet a vonaton, így például velünk utazott a Gerbeaud cukrászda, vagy Bestiák étterem tulajdonosa.
A MÁV-START, illetve az Utasellátó részéről kik kisérték a szerelvényt?
A hálókocsikban egy-egy utaskísérő, illetve a két étkezőkocsiban hat felszolgáló dolgozott. Az utazás alatt Tóth Gábor üzemeltetésszervező kollégám volt a segítségemre.
Kik voltak a séfek?
Az esemény gasztrokalauza a Gundel éterem séfje, Wolf András volt, emellett a Babka és Bíró Lajos konyhát és bárt üzemeltett. Ők foglalkoztatták az általuk hívott szakácsokat és a bármixereket.
Mi szerepelt a Gundel étterem által kínált négyfogásos díszvacsora menüben?
A CAF étkezőkocsiban előételként disznósajtos libamájpástétomot szolgáltak fel kollégáim savanyított zöldségekkel és kovászos kenyérrel. Második fogásként bárányhúsból készült palóclevest fogyaszthattak a vendégek, majd főételként rózsaszín kacsamellet sárgaborsó törettel. A negyedik fogás természetesen gundel palacsinta volt.
A DWA étkező- és bisztrókocsiban mit lehetett fogyasztani Bíró Lajos konyhájában?
Leginkább klasszikus ételeket, mint például rántott húsos zsemlét, de különleges ételként szerepelt fehér pacal roston libamájjal és pirított kenyérrel. A Babka bárban koktélokat, pezsgőt és különböző italokat szolgáltak fel a vendégeknek.
Lesz máskor is „Gasztro-Corona”?
Ez volt az első ilyen próbálkozás, tulajdonképpen a mostani járat egy marketingvonat volt. Az utazás olyannyira jól sikerült, hogy jövőre három étkezőkocsit és hat hálókocsit szeretnének a szervezők hozzácsatolni a szerelvényhez. A tárgyalások már jövő héten megkezdődnek.