A tavaly ősszel elvégzett felújítás eredményeképpen az 1-es vonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán már megbízhatóbbá vált a vonatforgalom, ám az előírt utómunkálatokat még el kell végezni. Ezért a 29 kilométer hosszú vonalon július elejéig több ütemben, és eltérő szakaszokon vágány- és váltószabályozásokat, ágyazatpótlást, illetve sínfeszültség feloldást, felsővezeték karbantartást végez a MÁV és a MÁV FKG, továbbá Biatorbágyon június második felében folytatjuk a peron aszfaltozását.
Mivel a tavaszi-nyári utómunkálat nem a teljes 29 kilométert érinti egy időben, hanem több ütemre osztva, rövidebb szakaszokon zajlik, és egy vágányon mindig fenntartjuk a forgalmat, ezért a vonatok többsége közlekedik, így a munkálatok miatt nem lesz szükség pótlóbuszok beállítására. Az egyvágányú közlekedés következtében jellemzően az indulási és érkezési idők módosulnak, illetve néhány járat kimarad vagy nem a teljes útvonalán közlekedik.
Ezek a munkálatok az utasok számára már nem járnak olyan kényelmetlenségekkel, mint a tavaly őszi, rendkívüli munkavégzés: a júliusig tartó karbantartás alatt legfeljebb 5-10 – esetenként 10-20 – perccel hosszabb eljutási idővel kell majd számolni, amiről természetesen előzetes tájékoztatást nyújtunk az utasoknak.
A Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon a karbantartás első fázisában, április 15-től 27-én hajnalig a Biatorbágy és Herceghalom közötti munkálatok érintik az S10-es, S12-es és G10-es járatokat, a szombathelyi Savaria IC-ket és a soproni InterCityket, továbbá a nemzetközi – railjetek, EuroCityk, EuroNightok, Dráva és Mura IC-k – vonatokat is.
További menetrendi információ a www.mavcsoport.hu oldalon található.