Vezetői országjárás

tájékozató máv személyszállítás Hírvonal

2025.03.20 09:22
szerző: MÁV-KIG

A MÁV Személyszállítási Zrt. január 1-jétől a MÁV-START, a MÁV-HÉV és a Volánbusz jogutódjaként a kötöttpályás és a közúti személyszállítási közszolgáltatásokért egyaránt felel. A közel 30 ezer munkavállalót foglalkoztató óriásvállalat felsővezetése március közepétől országjáró körútra indult, hogy minden régióban személyes tájékoztatást adjon a helyi vezetők számára az integráció és a miniszteri tíz vállalás előttünk álló feladatairól.

A vezetői országjárás fő célja tehát a vállalati integrációval, a 2025-ös kihívásokkal, illetve Lázár János építési és közlekedési miniszternek a közösségi közlekedés fejlesztése érdekében tett vállalásaival kapcsolatos feladatoknak közös áttekintése, a cégvezetés elvárásaink és legfontosabb üzeneteink személyes eljuttatása és egyeztetése a végrehajtó területekkel. 

A rendezvénysorozat első állomásán Budapesten, a Baross Gábor Oktatási Központban a HÉV műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettesi szakterület, a budapesti Vasúti Területi Személyszállítási és Vontatási Igazgatóság, a budapesti Vasúti Járműbiztosítási Igazgatóság, valamint a központi autóbuszos forgalmi és járműfenntartási régiók szakemberei kaptak tájékoztatást a felsorolt témákban.

Dr. Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója áttekintést adott a vállalati integráció helyzetéről, illetve terveiről és elvárásairól. Ezt követően Kazai Katalin HÉV műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes mutatta be, hogyan integrálódott a HÉV a MÁV-csoportba. Az öt vonalat üzemeltető terület sajátosságainak és kihívásainak bemutatása mellett kiemelte, hogy a fő fejlesztési irányvonalat az új HÉV motorvonatok beszerzése és a pályarekonstrukciós feladatok, tervek képviselik. Dr. Tura Szvetlána HR főigazgató a humánerőforrás terület legfontosabb kérdéseit, kihívásait összegezte. Fajcsák Lajos műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes és Laskay Lóránt üzleti vezérigazgató-helyettes tájékoztatást adott a szakterületek kihívásairól. Ezt követően a miniszteri vállalásokhoz kötődő feladatok részletezése következett: Nagy Attila autóbuszos műszaki főigazgató a mosdófelújítási program részleteiről és haladásáról, Fajcsák Lajos vezérigazgató-helyettes az IC-takarítás bevezetéséről és ezer új autóbusz forgalomba állításáról,  Kovács János vasúti műszaki főigazgató a mozdonyflotta-erősítésről és száz új vasúti kocsi üzembe helyezéséről, Laskay Lóránt vezérigazgató-helyettes a késési biztosítás bevezetéséről és a MÁV app fejlesztéséről, majd – Kameniczky Ákos autóbuszos üzemeltetési főigazgatóval karöltve – a nyári klímagaranciáról és az erősítő buszjáratok rendszeréről adott tájékoztatást.

A kollégák az előzetesen küldött kérdéseikre adott válaszokból megismerhették az SAP rendszerben alkalmazott költségelszámolás változásait és a klímaberendezések karbantartásához szükséges eszközök beszerzésének haladását, de szóba került a mesterséges intelligencia szerepe a vasúti járműkarbantartásban, valamint a vállalati bérletek jogosultjainak pontosítása is.

A vezetői országjárás március 21-én Miskolcon folytatódik, ahol a Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves és Nógrád vármegyei kollégák tájékozódhatnak az aktuális feladatokkal, elvárásokkal kapcsolatban.