Budapest, Miskolc, Szeged és Pécs után Szombathelyre érkezett, majd Debrecenben zárult a MÁV Személyszállítási Zrt. vezetői országjárásának őszi rendezvénysorozata. Az év vége közeledtével sor került a mögöttünk álló kihívások értékelésére és a jövő évet érintő elvárások, feladatok bemutatására. Kiemelt hangsúlyt kapott többek között a térségeket érintő, októberi, vasúti szervezeti átalakítás is, melynek során a korábbi hat vasúti területi személyszállítási és vontatási igazgatóság négy vasúti személyszállítási területi igazgatósággá alakult, a korábbi Szombathelyi VTSZVI a VSZTI Nyugat szervezetébe integrálódott, Debrecen pedig a VSZTI Kelet központja lett.
Szombathelyen Dr. Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója az utolsó pillanatban érkező hivatali elfoglaltsága miatt online csatlakozott a november 14-i eseményhez, és videó üzenetben köszöntötte Vajda Mihályt, a VTSZI Nyugat új igazgatóját, valamint valamennyi jelenlévőt. Vezérigazgató úr elismerését fejezte ki a kollégák egész éves, kitartó és magas színvonalú munkájáért, külön kiemelve azt az erőfeszítést és együttműködést, amelyre a nyári és őszi időszak kiemelt feladatai során támaszkodhatott a társaság. Gratulált mindazoknak is, akik a novemberi régiós kitüntetési ünnepségeken elismerésben részesültek, hangsúlyozva, hogy teljesítményük a közösség egészére nézve is példamutató. A szakterületi vezetők ezt követően részletes áttekintést adtak saját területeik eredményeiről és teendőiről. Laskay Lóránt üzleti vezérigazgató-helyettes röviden beszámolt a korábbi cikkekben már bemutatott témákról, valamint a miniszteri 10 vállalás végrehajtásának állásáról. Szalai Dániel szolgáltatásmenedzsment főigazgató értékelte a nyári felkészülést, a pénztári hálózat átszervezését és a miniszteri vállalásokhoz kapcsolódó eredményeket. Fajcsák Lajos üzemeltetési vezérigazgató-helyettes az alágazatok közötti együttműködés jelentős előrelépéseiről számolt be.
Susuk Márton vasúti üzemeltetési főigazgató ismertette az októberi szervezeti átalakítás fő indokait és eddigi tapasztalatait. Kameniczky Ákos autóbuszos üzemeltetési főigazgató a MÁVbusz és a vágányzárakhoz kapcsolódó vonatpótlások biztosításának feladatait mutatta be.
Kovács Attila autóbuszos műszaki főigazgató az autóbusz-beszerzések és a mosdófelújítási program előrehaladását ismertette, míg Nagyné Guth Judit operatív humánerőforrás igazgató a Szervezeti és Működési Szabályzat október 1-jei változásairól és a munkakörülmény-javító pályázat eredményeiről adott részletes tájékoztatást.
November 28-án Debrecenben zárult a vezetői országjárás őszi programsorozata. Dr. Kormányos László a keleti régió munkatársainak is megköszönte az egész éves munkát, és részletesen bemutatta az idei év eredményeit, kiemelve a keleti régiót érintő változásokat, és méltatva, hogy Debrecen térségében is egyre szorosabbak a társaságon belüli kapcsolatok és együttműködések. A menetrend és a szolgáltatások tervezése és végrehajtása integráltan zajlik, vasúti és autóbuszos fronton összehangoltan. Vezérigazgató úr kiemelte a közlekedésbiztonság fontosságát, utalva az időként sajnálatos módon pozitívan záruló ittasság-vizsgálatok eredményeire és a közelmúltban többször előfordult autóbuszos gyalogosgázolásokra. Hangsúlyozta, hogy ezen események kapcsán szükséges és elvárt a határozott, eredményes beavatkozás, valamint a prevenció fokozása. A régióban, elsősorban Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében az utasok viselkedése is egyre gyakrabban okoz problémát, kollégáink biztonsága érdekében munkatársaink a hatóságok segítségét kérték a helyzet rendezésére. A jövőre nézve Kormányos László szólt a vasúti járműbiztosítási igazgatóságokat érintő, jövő év elején várható kisműhelyi kiszervezésről, melynek során az érintett munkavállalók foglalkoztatása továbbra is biztosított lesz, minden juttatás megtartásával, hiszen munkájukra továbbra is nagy szükség van.
Szó esett arról is, hogy a 2026-os bértárgyalások megkezdése január második felében várható, majd Laskay Lóránt üzleti vezérigazgató-helyettessel, Kameniczky Ákos autóbuszos üzemeltetési főigazgatóval és Góczen Ágnes vasúti személyzetmenedzsment vezetővel együtt részletesen is bemutatta az integráció és a miniszteri 10 vállalás eddig elért eredményeit, az üzemirányítási vagy a pénztári értékesítési terület sikeres megújításától az informatikai rendszerek integrálásának és az év közben adódó többletfeladatoknak a kihívásaiig. Grajczárik Attila humánerőforrás gazdálkodási igazgató elmondta, hogy a munkavállalók nemzetgazdasági átlag feletti béremelése számos juttatással egészült ki idén, úgy, hogy az éppen egy 13. havi átlagos jövedelemnek felel meg társaságunknál.
A program végén a résztvevők lehetőséget kaptak kérdéseik feltevésére is, amelyekre a vezetők személyesen válaszoltak.