A Volánbusz mozgásban tartja az országot – most szakújságírókat is „megmozgattak”

Volánbusz faros busz hungaroring Hírvonal

2021.10.28 12:46
szerző: Volánbusz

Totalcar.hu, Vezess.hu, Magyarbusz.info, Indóház – a közlekedési szakma szerelmesei jól ismerik ezeket a weboldalakat, amelyeken rendszeres szereplő a Volánbusz is. Gyakran írnak a társaságról, beszámolnak az autóbusz-közlekedés valamennyi újdonságáról. Munkatársaikat 2021. október 22-én bőven ellátták munícióval, hiszen a közlekedési társaság részletesen bemutatta nekik jármű-fiatalítási programjának eredményeit, majd az újságírók a Hungaroring vezetéstechnikai tanpályáján tesztelhették a buszokat.

Persze a tanpálya nemcsak nekik, de a Volánbusz jelenlévő vezetőinek, munkatársainak is számos meglepetést, maradandó élményt okozott… de erről majd később!

 

A Hungaroringen, a Groupama Tanpályán mutatta be a közlekedési társaság 2021. október 22-én a járműállomány eddigi megújításának eredményeit négy szakújságírónak, akik egy fantasztikus, élményekben gazdag délutánt töltöttek el Mogyoródon. Dr. Pafféri Zoltán, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója részletesen beszélt a járműállomány 2018 óta tartó fiatalítási programjáról, amelynek köszönhetően az idei év végéig közel 1700 autóbusz állt forgalomba, 2022 végére pedig – a jövőre várható további csaknem 1000 új járműnek köszönhetően – 8 év közelébe csökkenhet a volános buszállomány átlagéletkora.

Az újságírók megtudhatták azt is, hogy az ország legtöbb autóbusz-vezetőt foglalkoztató vállalataként a Volánbusz idén együttműködést kötött a Tanpálya Vezetéstechnikai Centrum Kft.-vel, aminek köszönhetően évente 1000 kolléga vehet részt vezetéstechnikai tréningen, hogy az új tapasztalatokkal a hátuk mögött még biztonságosabban szállíthassák az utasokat. Ebben segítik őket az új autóbuszok modern, a menetbiztonságot szolgáló berendezései is, de tudjuk jól: a legfontosabb a rutin, a magas szintű szakmai felkészültség.

 

A bevezető előadás után az újságírók kerültek főszerepbe, hiszen – oktatók felügyelete mellett – négy autóbuszt próbálhattak ki a tanpályán. Az Ikarus 55-ös, azaz a Faros a múlt ikonikus jelképeként igazi retró élményt jelentett számukra, majd csúcstechnológiát képviselő, vadonatúj típusokat tesztelhettek: egy Volvo 8900, egy Credobus Econell 12, valamint egy elektromos meghajtású Mercedes-Benz eCitaro kormánya mögött tehették próbára magukat, és tanulmányozhattak egy MAN Lions City GL A23 csuklós járművet is. Hivatásuknak és érdeklődési körüknek megfelelően a vezetés nem okozott számukra semmilyen problémát, viszont annál nagyobb élményt jelentett, hiszen legtöbbjük gyerekkora óta az autóbuszok, a motorizáció szerelmese. Egyik vezetőülésből a másikba pattanva, rövid minitréningeket követően már nyomták is a gázpedált, közben pedig a Volánbusz autóbusz-vezetőitől és műszaki szakterületének munkatársaitól minden információt begyűjtöttek az adott járműtípus jellegzetességeiről, érdekességeiről.

A frissen beszerezett autóbuszok élményteszteléssel egybekötött bemutatóján – a tanpálya profi instruktorainak köszönhetően – a résztvevők testközelből tapasztalhatták meg a biztonságos vezetés fontosságát is. Csikorogtak a kerekek, faroltak a buszok, és elsápadtak a bennük ülők – legalábbis abban a járműben, amelyik nyári gumival hajtott rá arra a pályaszakaszra, amelynek tapadási együtthatója az ónos esővel borított útburkolatot imitálta. A busz mindössze 9 km/h-s sebességgel érkezett a csúszós részre, mégis csak 84 méter megtétele után, közel 180 fokos fordulatot téve sikerült megállnia – hát, mindenki erősen kapaszkodott! A négy évszakos gumi, illetve az új járművek – de még a Faros is! – már sokkal jobban vizsgázott ugyanezen a próbán. A Volánbusz rutinos autóbusz-vezetői számára pedig az ilyen körülmények megszokottak, és bár az óvatosság mindig nagyon fontos, a tréning után már biztosan nem okoz problémát nekik az ónos eső sem.

A programokban gazdag délután egyedülálló élményt jelentett az újságíróknak. Reméljük, ezután még több hasznos információt adnak át a busztársaságról olvasóiknak, hiszen a cél az, hogy minél többen csatlakozzanak a Volánbusz fantasztikus munkavállalói csapatához, és minél több egyéni közlekedőt ösztönözzünk a közösségi közlekedés igénybevételére. Egy MAN csuklós jármű például egy időben 106 egyéni utazást válthat ki. Évente csaknem 700 millióan utaznak a Volánbusszal, a vállalat képletesen a Föld lakosságának egytizedét mozgatja meg minden esztendőben – de ha azt nem is, Magyarországét mindenképp! –, kilométer-teljesítményükkel pedig 50 percenként megkerülhetnék bolygónkat. Érdemes tehát tapasztalatukra, illetve a Volánbusz jármű-fiatalítási programjának eredményeire támaszkodnia mindenkinek, aki kényelmesen, gyorsan és nem utolsósorban környezetkímélő módon szeretne eljutni úti céljához.

A hungaroringi rendezvény kapcsán született cikkek az alábbi linkekre kattintva olvashatók:

totalcar.hu/magazin/kozelet/2021/10/26/buszlopast-nem-vallalnek

magyarbusz.info/2021/10/23/az-elmult-3-evben-flottajanak-egynegyedet-cserelte-le-a-volanbusz

iho.hu/hirek/megtanultam-buszt-vezetni-15-masodperc-alatt

https://magyarbusz.info/2021/10/28/elmenyvezettunk-a-volanbusznal/

https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2021/10/30/a-volanbusz-soforjei-50-percenkent-megkerulik-a-foldet/

Tekintsék meg a Volánbusz Kommunikációs Igazgatóságának kisfilmjét a rendezvényről: