A MÁV SzK Baross Gábor Oktatási Központ a pandémiás helyzet miatt kényszerű kétéves kimaradás után október 19-én immáron harmadik alkalommal rendezett nyílt napot a Luther utcai központi épületében. Az elsősorban 7. és 8. osztályos általános iskolai tanulóknak szervezett program nem titkolt célja, hogy népszerűsítse a vasúti szakmákat és a MÁV-Volán-csoport leányvállalatainak tevékenységét. Közel 150 budapesti gyermek próbálhatta ki többek között a mozdonyszimulátort, a forgalmi szimulátorokat, a LEGO és a BGOK modellvasúti terepasztalát, megismerkedhetett a MÁV és a MÁV-START különböző szakterületeivel és a vasúti szakképzést folytató tanintézményekkel.
Az immáron hagyományosnak számító rendezvényen közel 150 budapesti gyermek számára nyílt lehetőség részt venni a programon. A rendezvény megnyitásán Dobás László a Baross Gábor Oktatási Központ vezetője üdvözölte a gyerekeket és kísérőiket. Mindenki a BGOK-s ajándékcsomag mellé egy menetlevelet is kapott, amelyen a programokon való részvétel során pecséteket is lehetett gyűjteni. Felsorolni is hosszú, hány helyszínen zajlottak az események. A III. emeleten a BGOK modellvasúti terepasztalát és a stúdiót próbálhatták ki az érdeklődők. A II. emeleten a TERVEZ2 forgalmi szimulátort, a TEB szakágak munkáját és a működő biztosítóberendezéseket ismerhették meg a gyerekek. A Baross teremben a jegykiadás kipróbálására adódott lehetőség, és itt lehetett találkozni a MÁV-START toborzásért felelős szervezeteivel, valamint a vasúti szakképzést folytató intézmények képviselőivel, tanulóival.
Az I. emeleten LEGO terepasztallal és a BGOK forgalmi szimulátorával, a földszinten pedig egy mozdonyszimulátorral játszhattak, valamint lehetőség volt vasútbiztonsági feladatok megoldására, egyenruhás fényképezésre, pályás feladatok megoldására is.A 7 pecsétet összegyűjtő menetlevelek tulajdonosai között vasúttörténeti parki belépőket és fődíjként egy mozdonyszimulátoros látogatást sorsoltak ki. A nap végén a gyerekek sok élménnyel gazdagodva indultak haza, és mi csak reméljük, hogy sokukban fogalmazódott meg a gondolat, hogy a pályaválasztásnál és a középiskola választásánál a vasút is egy választható alternatíva legyen.