November elején ötödik alkalommal rendezte meg az Országos Közúti Utaskapcsolati Dolgozók Versenyét a VOLÁN Egyesülés és a VOLÁN EDUCATIO. A Felsőtárkányban tartott, kétnapos verseny hatalmas élmény volt a Volános munkatársaknak, akik „hozták az eredményt”: egyik csapatuk az előkelő harmadik helyen végzett.
A megmérettetésre idén összesen hét csapat érkezett a Volánbusztól, a MÁV-tól, a Budapesti Közlekedési Vállalattól, az MVK Miskolc Városi Közlekedési Zrt.-től és Pécsről, a Tüke Busz Zrt.-től. Az utaskapcsolati munkatársak – Kovácsné Zsámbok Szilvia, Pákainé Csermák Katalin, Träger Krisztina, illetve Fülöp Enikő és Torda-Maróthy Andrea – két csapatot alkotva versenyeztek.
Kreatív feladatsorok, csodálatos környezet és kiváló tapasztalatszerzési lehetőség várta a munkatársakat a Bambara Hotelben. A versenyzők elmondták: az első feladatban különleges, kreatív ötleteket, humort és látványos színpadi elemeket sem nélkülöző prezentációban kellett megismertetni a közönséggel a társaságot, kiemelve a vállalat aktuális „szívügyeit”. A csapat választása a szolgáltatói magatartásra, illetve a zöld Volánbusz célkitűzéseire, a fenntarthatóságra és a környezetvédelemre esett. Ezután elméleti tesztet – utasjogi, ügyfélkapcsolati és kommunikációs feladatokat – oldottak meg.
A verseny második napján a Volánbusz háromfős csapata – Szilvia egy autóbusz-vezető, Katalin egy ellenőr, Krisztina pedig egy ügyfélszolgálati munkatárs szerepében – a szituációs feladatokban remekelt, ahol hivatásos egri színészek személyesítették meg az utasokat. Egyikük a koronavírus-járvány terjedésére hivatkozva nem volt hajlandó újra kezébe venni az ellenőr által elkért jegyet, majd panaszt tett az ügyfélszolgálaton. Munkatársaink igyekeztek kreatív módon kezelni a helyzetet, és amellett, hogy elmagyarázták: a jegyre mindenképpen szüksége van az utazás végéig, javaslatokat is tettek az utasnak arra, hogyan tudja higiénikusan megőrizni azt. A másik szituációban járatkésés miatt keletkezett konfliktushelyzet és panasz, amelyet szintén rutinosan kezeltek kolléganőink. A csapat remekül szerepelt: harmadik helyezést értek el a versenyen.
A másik Volános csapat tagjainak – Enikőnek és Andreának – betegség miatt sajnos nélkülözniük kellett harmadik társuk tudását, de ketten is derekasan helytálltak. A szituációs feladatban a járványveszély miatt aggódó utast kellett megnyugtatniuk és meggyőzniük arról, hogy a Volánbusz mindenhol – így az autóbuszjáratokon is – kiemelt figyelmet fordít a higiéniára és a fertőtlenítésre.
Összeszokott csapatok, kiváló csoportmunka és remek lehetőség a tapasztalatcserére – így jellemezték a versenyt a kolléganők. „Mindenki másképp csinálja” – a régi dal címe akkor is igaz, ha az a kérdés: hogyan tudunk valódi szolgáltatóként viselkedni, elégedett utasokat szállítani. Külön ki kell emelni a szervezők munkáját, akik többféle lehetőséget is biztosítottak arra, hogy egymás gyakorlatát, ötleteit, tapasztalatát megosztva és megismerve fejlődhessenek a résztvevők.
A győztes ez évben az MVK Miskolc Városi Közlekedési Zrt. lett, de a MÁV-Volán-csoport csapatai is nagyon jó értékelést kaptak a zsűritől.