Interjú Meszesán Fanni értékesítési szakértővel
Hálás német diákcsoport küldött levelet a MÁV-nak, amelyben arról számoltak be, hogy – kolléganőnknek köszönhetően – megkapták azokat a nemzetközi vonatjegyeket, amelyeket áprilisban használnak majd föl az egyik menetrend szerinti járatunkon. Hogy ez miért különleges és miért kellett fizikailag is hozzájutniuk a jegyekhez, kiderül cikkünkből.
Fényképet küldött egy németországi osztály, amelyen a vasúttársaság által kiállított jegyekkel mutatkoznak a diákok. Honnan hova szeretnének utazni?
Budapest–Brassó viszonylatban vonatoznak majd a gyerekek áprilisban, oda-vissza.
Miért volt szükségük az eredeti, Budapesten kiállított jegyekre? Miért éppen a MÁV-ot keresték meg ezzel?
Gyakran találkozunk olyan esettel, hogy külföldi csoportok a felszállási hely szerint illetékes vasúttársaságot keresik meg jegyvásárlási igényükkel, ebben az esetben is ez történt. Online egyszerre maximum 6 főnek lehetséges a vásárlás, ez a 26 fős csoportjuk esetében hosszadalmasabb és bonyolultabb folyamat lett volna, illetve nem biztos, hogy a helyeket egymáshoz közel tudták volna lefoglalni. Munkatársaim az átutalt összeg beérkezését követően nyomtatták ki a jegyeket, valamint a fekvőhelyeket is egymáshoz közel foglalták ki a rendszerből. A gyerekek egyébként osztálykirándulásra mennek Brassóba. Németországból indulnak, Budapestig repülnek, de innen már a vonatot választják a román nagyvárosig. Az utazásuk egyik különlegessége az éjszakai vonat, szerintem ez már önmagában élmény lesz az egész osztálynak.
Közvetlenül téged kerestek meg a jegyigényükkel?
A csoport levele egy többek által kezelt e-mail fiókba érkezett, de tekintettel arra, hogy Budapestről indulnak és csak angolul tudnak kommunikálni, én vettem fel velük a kapcsolatot. Első érdeklődő emailük még tavaly novemberben futott be, ezért küldtem egy előzetes árajánlatot, valamint tájékoztattam őket a jegyváltási lehetőségekről. Egy ideig gondolkodtak rajta, illetve a helyfoglalás sem volt még lehetséges a megadott vonatokra, így végül januárban tudtuk lebonyolítani a vásárlást. Szerencsére nagyon együttműködők voltak, hamar elintézték az átutalást és mi ennek köszönhetően hamar ki is tudtuk adni a jegyeket és a helyjegyeket. A csoport vezetőjének rengeteg kérdése volt, én pedig igyekeztem a legjobb tudásomhoz mérten mindent megválaszolni, hogy nyugodtan vághassanak majd neki az útnak.
Szóval online egyszerre csak 6 főnek lehet jegyet vásárolni. Muszáj volt tehát a fizikailag megfogható tiketteket kijuttatni a csoportnak?
Így van. Ezek nem a többség által ismert kedvezményes, online is megvásárolható jegyek, csak papír alapon adhatók ki. Ez a jegytípus már 6 fő együttes utazása esetén elérhető, de jellemzően ettől nagyobb, 20-30 fős csoportok szoktak árajánlatot kérni. Kollégáimmal szorgalmazzuk, hogy legyenek PDF formátumú, okos eszközön is bemutatható csoportos nemzetközi jegyek, ez nagyban segítené a mi munkánkat, tehermentesítené a pénztárakat és hatékonyabban ki tudnánk szolgálni azokat a külföldieket is, akik nem tudnak ellátogatni az irodánkba. Jelen esetben úgy oldódott meg a jegyek kijuttatása, hogy az ügyfél rendelkezett Magyarországon élő ismerőssel, aki átvette a borítékot és elküldte nekik Németországba.
Gyakran fordul elő veled, hogy ennyire kacifántosan, de kiszolgálod az utasokat?
Egyre sűrűbben találkozunk összetettebb megkeresésekkel, illetve egyre több külföldi csoport keres meg minket. Igyekszünk minden utazási igényt kielégíteni, de ahogyan azt már említettem, a csoportos jegyeket csak papír alapon tudjuk kiadni, így nem mindig köttetik meg az üzlet. Ez az eset szerencsés kimenetelű volt, boldogan vették kézhez a gyerekek a „csomagot”!