„Igyekszünk minden utazási igényt kielégíteni”

Munkatársunk Munkatársaink

2025.06.12 12:52
szerző: Benke Máté

Hálás német diákcsoport küldött levelet a MÁV-nak, amelyben arról számoltak be, hogy – kolléganőnknek köszönhetően – megkapták azokat a nemzetközi vonatjegyeket, amelyeket áprilisban használnak majd föl az egyik menetrend szerinti járatunkon. Hogy ez miért különleges, és miért kellett fizikailag is hozzájutniuk a jegyekhez, kiderül a Meszesán Fanni értékesítési szakértővel készült interjúból.

Fényképet küldött egy németországi osztály, amelyen a vasúttársaság által kiállított jegyekkel mutatkoznak a diákok. Honnan hova szeretnének utazni?
Budapest–Brassó viszonylatban vonatoznak majd a gyerekek áprilisban oda-vissza. 

Miért volt szükségük az eredeti, Budapesten kiállított jegyekre? Miért éppen a MÁV-ot keresték meg ezzel?
Gyakran találkozunk olyan esettel, hogy külföldi csoportok a felszállási hely szerint illetékes vasúttársaságot keresik meg jegyvásárlási igényükkel, ebben az esetben is ez történt. Online egyszerre maximum 6 főnek lehetséges a vásárlás, ez a 26 fős csoportjuk esetében hosszadalmasabb és bonyolultabb folyamat lett volna, illetve nem biztos, hogy a helyeket egymáshoz közel tudták volna lefoglalni. Munkatársaim az átutalt összeg beérkezését követően nyomtatták ki a jegyeket, valamint a fekvőhelyeket is egymáshoz közel foglalták le a rendszerben. A gyerekek egyébként osztálykirándulásra mennek Brassóba. Németországból indulnak, Budapestig repülnek, de innen már a vonatot választják a román nagyvárosig. Az utazásuk egyik különlegessége az éjszakai vonat, szerintem ez már önmagában élmény lesz az egész osztálynak. 

Közvetlenül téged kerestek meg a jegyigényükkel?
A csoport levele egy többek által kezelt e-mail-fiókba érkezett, de tekintettel arra, hogy Budapestről indulnak és csak angolul tudnak kommunikálni, én vettem fel velük a kapcsolatot. Első érdeklődő e-mailük még tavaly novemberben futott be, ezért küldtem egy előzetes árajánlatot, valamint tájékoztattam őket a jegyváltási lehetőségekről. Egy ideig gondolkodtak rajta, illetve a helyfoglalás sem volt még lehetséges a megadott vonatokra, így végül januárban tudtuk lebonyolítani a vásárlást. Szerencsére nagyon együttműködők voltak, hamar elintézték
az átutalást, és mi ennek köszönhetően hamar ki is tudtuk adni a jegyeket és a helyjegyeket. A csoport vezetőjének rengeteg kérdése volt, én pedig igyekeztem a legjobb tudásomhoz mérten mindent megválaszolni, hogy nyugodtan vághassanak majd neki az útnak.

Szóval online egyszerre csak 6 főnek lehet jegyet vásárolni. Muszáj volt tehát a fizikailag megfogható tiketteket kijuttatni a csoportnak?
Így van. Ezek nem a többség által ismert kedvezményes, online is megvásárolható jegyek, csak papíralapon adhatók ki. Ez a jegytípus már 6 fő együttes utazása esetén elérhető, de jellemzően ettől nagyobb, 20-30 fős csoportok szoktak árajánlatot kérni. Kollégáimmal szorgalmazzuk, hogy legyenek PDF- formátumú, okoseszközön is bemutatható, csoportos nemzetközi jegyek, ez nagyban segítené a mi munkánkat, tehermentesítené a pénztárakat, és hatékonyabban ki tudnánk szolgálni azokat a külföldieket is, akik nem tudnak ellátogatni az irodánkba. Jelen esetben úgy oldódott meg a jegyek kijuttatása, hogy az ügyfél rendelkezett Magyarországon élő
ismerőssel, aki átvette a borítékot, és elküldte nekik Németországba. 

Gyakran fordul elő veled, hogy ennyire kacifántosan, de kiszolgálod az utasokat?
Egyre sűrűbben találkozunk összetettebb megkeresésekkel, illetve egyre több külföldi csoport keres meg minket. Igyekszünk minden utazási igényt kielégíteni, de ahogyan azt már említettem, a csoportos jegyeket csak papíralapon tudjuk kiadni, így nem mindig köttetik meg az üzlet. Ez az eset szerencsés kimenetelű volt, boldogan vették kézhez a gyerekek a „csomagot”!


Értékesítési szakértőként mi mindent csinálsz még?
Nagyrészt havijegyes partnerekkel kötünk szerződéseket, például cégek nagyobb mennyiségű bérletrendeléseit intézzük, illetve nehezebben megoldható nemzetközi, csoportos jegyértékesítési feladatokat is ellátunk. A STRAT Klub kártyák szintén hozzánk tartoznak, ahogyan a céges csoportok belföldi utazásai is. Ezeken egyébként értékesítési szakértő és értékesítő kollégáimmal együtt dolgozunk.


Ha jól tudom, az új Utascentrumban is munkálkodsz. A Keleti pályaudvaron utasokkal foglalkozol?
Már nem. Egyszerűen ott intézzük a START Klub kártyákhoz kapcsolódó feladatokat, illetve ezekre az időpontokra időzítem a találkozókat a nemzetközi jegyet vásárló partnerekkel. Annak idején egyébként pénztárosként kezdtem a START-nál, a Déli pályaudvaron. Később szolgáltatásértékesítő lettem, 2024 januárjában pedig üzleti szakelőadó. Időközben diplomát szereztem, így tavaly augusztus óta már szakértőként erősítem a csapatot.
 

Szerettél a Déli pályaudvaron dolgozni?
Az utasokkal végzett munkának is megvan az előnye – ha csak azt nézem, magamat fejleszteni is nagyon jó lehetőség volt –, mert minden utas más, így másként kellett kezelnünk őket. Sokszor nekem kellett rávezetnem a vevőket a megfelelő értelmezésekre, így végső soron arra, hogyan intézhetik el az utazásukat. Azt hiszem, türelmesebbé tett ez a munka, de azért voltak olyan időszakok, amelyek megterheltek lelkileg.


A munkádon kívül más szál is köt a vasúthoz?
Ha azt nézzük, vasutascsalád vagyunk, mert a szüleim és az egyik testvérem is itt dolgozik. Apukám területi forgalmi koordinátor Békéscsabán, anyukám pedig nemzetközi pénztáros Békéscsabán és Szarvason. A testvérem termékmenedzser- szakértő. Korábban, ha volt egy-egy szabad hétvégéje a családnak, sokszor vonatoztunk, elmentünk Győrbe, vagy feljöttünk Budapestre az unokatestvérekhez. Ma a hétvégék a kikapcsolódásról szólnak, kirándulok vagy pihenek, ez kiegyensúlyozza a hét közbeni feszültséget.