Szabó Csaba pécsi területi igazgató 2019-ben meghirdette a „Legjobb főüzemirányító” és a „Legjobb gyékényesi térfőnök” versenyt. Így indult útjára a pécsi „Best of” mozgalom. A kedvező tapasztalatok hatására 2020-ban kiterjesztették a vetélkedést a műszaki területekre is, havonta értékelve a legjobb irányítók, térfőnökök mellett a pályás, biztosítóberendezési és távközlési diszpécsereket.
Utasaink elégedettségének egyik legfontosabb tényezője a vonatok pontossága. A menetrendszerűség fenntartásában kiemelt feladat hárul a vasútüzem hatékony irányítását, szervezését végző munkatársakra, ahol a területi főüzemirányító a csapatkapitány. A vasúti áruszállítás gyorsaságához pedig elengedhetetlen, hogy a határállomások forgalmát úgy szervezzék egy szolgálatban - adott túrban -, hogy minél több tehervonat és áru léphesse át a határt. A csapatkapitányi karszalag itt a térfőnöknél van.
Szabó Csaba területi igazgató egy merész kezdeményezéssel gondolta kiengedni a versenyszellemet a palackból, és 2019-ben meghirdette a „Legjobb főüzemirányító” és a „Legjobb gyékényesi térfőnök” versenyt. Így indult útjára a pécsi „Best of” mozgalom. A kedvező tapasztalatok hatására 2020-ban kiterjesztették a vetélkedést a műszaki területekre is, havonta értékelve a legjobb irányítók, térfőnökök mellett a pályás, biztosítóberendezési és távközlési diszpécsereket. Az ő intézkedéseik is jelentősen befolyásolhatják a menetrendszerűséget, valamint a hiba- és zavarelhárítás gyorsaságát. A versenyt ezen mutatók alapján értékelik. Havonta díjazzák a legjobb eredményt elérő kollégákat, jutalmuk aranyérem és oklevél. Az éves összetett nyerteseket pedig a serleg és oklevél mellett egy-egy üveg igazgatói felajánlásból származó minőségi szilvapálinkával jutalmazzák.
A területi igazgatóság Idén január 21-én ünnepelte meg a kategóriagyőzteseket, a 2021. évi pécsi „Best of” csapat: Tóth Zoltán, Tóth Csaba, Regős Péter, Szabó Csaba, Kajtár Dániel és Teszlák Győző.
Természetesen bizonyos külső tényezőket (időjárás, vadgázolás), illetve az infrastruktúra és a gördülőállomány állapotát, korosságát nem tudja orvosolni a verseny. A menetrendszerűséget és az áruszállítási teljesítményeket befolyásoló emberi beavatkozások hatékonyságát viszont igenis képes jobbítani. Érdekes és értékes tanulságok mindig adódnak a verseny kiértékelésekor. A 2020. évvel kapcsolatban két dolgot emelnek ki a szervezők:
-
Az elmúlt években az ország meghatározó vasúti határállomásainak teljesítménye mindenhol csökkent, Gyékényest kivéve. Gyékényes a hálózat egészét tekintve a határállomási vetélkedésben feljött a 2018. évi ötödik helyről a harmadikra, közel 17 % növekedést produkálva. Mindez különösen figyelemre méltó a déli határon észlelhető migrációs nyomás, a fokozódó hatósági ellenőrzések és hosszabb vizsgálati-műveleti idők tükrében.
-
Az idei kategóriagyőzteseknél az öt győztes közül négyen egy túrban, egy műszakban szolgáltak az év során.
Sándor Pál 1973-as filmje, a Régi idők focija óta jól tudjuk, hogy „Kell egy csapat!” Pécsett pedig formálódott egy csapat, akiknek munkáját ezúton is köszönjük!