Az idei UltraBalatonon ismét kitették magukért a MÁV futói. A MÁV VSC futószakosztálya két csapatot is nevezett a versenyre, a Szegedi Terület pedig tíz fős csapattal vágot neki a 211 kilométeres távnak.
Idén május első hétvégéjén rendezték meg, immár 18. alkalommal az UltraBalaton futóeseményt. A hatalmas tömeget megmozgató rendezvény a szervezők szerint nem verseny, hanem inkább futófieszta, és aki csak egyszer is részt vesz rajta, érezheti is a különbséget. A versenyen hagyományosan nagy számban indulnak el egyéni és kis létszámú csapatban ultrafutók, de a több, mint 20 ezer résztvevő nagyobb hányadát a lelkes amatőrökből alakult 6-13 fős csapatok alkotják, akik jórészt a „magyar tenger” körüli kerékpárút nyomvonalát követve, az óramutató járásával szemben kerülik meg a tavat. A több fős csapatok esetében egyértelműen nem a dobogó megszerzése a motiváció, hanem a csapatépítés, a jó hangulat, ami egyben megszínesíti az egyébként nem lebecsülendő sportteljesítményt.
A MÁV VSC futószakosztálya 2019 óta, vagyis hat éve vesz részt a Balaton megkerülésében. Bár az évek alatt több tagcsere történt a csapatban, az újként csatlakozó futók, akik vállalták a 211 kilométeres táv legyőzését, mindig friss lendületet biztosítottak a lelkesedésükkel. A 2024-es UltraBalatonra – a tavaly először felmerült ötletet megtartva – két csapatot nevezett a MÁV VSC futószakosztálya. Az előző évi megmérettetésen egy kilenc fős női és egy hét fős férfi váltó teljesítette a kihívást, idén, az egyenlőség jegyében, két vegyes csapat állt rajthoz hét-hét fővel. Május 4-én, szombaton 9 órakor egyszerre indították el a „MÁV VSC – Miénk a pálya!” két első futóját Balatonfüredről, és az előre megtervezett beosztás szerint, a futók képességei alapján választott pontokon váltva haladt a két csapat előre, a táv nagyobb részében szinte fej-fej mellett. Mindkét csapatban voltak új, utolsó pillanatban „beugró” tagok és tapasztalt „UB-sek”. Ahhoz, hogy a futóknak csak a futásra kelljen koncentrálni, nagyban hozzájárultak a sofőrök, akik gondoskodtak a több, mint 50 váltópont közötti pontos logisztikáról. Az időjárásra nem lehetett panasz, az északi parton haladva talán kicsit melegebb is volt a kelleténél.
A XVIII. Ultrabalatonon a 262 egyéni indulóból 160-an értek célba. A legjobb egyéni időeredmény nem lett új körrekord, de elképesztő 17 óra 35 perc. Egyénieken kívül még közel kétezer, nagy létszámú (6-13 fős) és 451 kis létszámú csapat is teljesítette azt a bizonyos egy kört. Az első, 13 fős csapatnak 18 óra 41 perc kellett a célba érkezéshez. Arról ugyan nincs statisztikai adat, hogy a MÁV VSC két csapata összesen hány liter folyadékot, hány banánt és energiaszeletet fogyasztott el a 211 km alatt, azt viszont pontosan tudjuk, hogy végül vasárnap reggel, visszaérve Balatonfüredre, a célvonalat 21:52:09 és 22:38:20 köridővel lépték át utolsó futóink.
A két csapat és a lelkes logisztika tagjai voltak:
Bukóczki Péter, Bugyi Szabina, Dóra Tamás, Dóráné Tóth Nikoletta, Lóha Judit, Kovács Viktor, dr. Váry András, Sándor Tibor, Kiss József
Antalka Edit, Antalka Zsolt, Balogh Viktor, Kiss László, Orosz Tibor, Szakácsné Orosz Terézia, Balázs Mariann, Böszörményiné Molnár Róza, Cséti Viktor
A Szegedi területet a TopRun:MÁVrick néven regisztrált tíz fős csapat és egy kerékpáros kísérő képviselte a versenyen. A csapatot Csókás Andrea, Lovas Andrea, Petrényi Renáta, Albert Gábor, Borbély István, Cseh Richárd, Fekete Lajos, Földi Mihály, Lövétei Attila, Takó Zoltán és Katona Zoltán képviselte. A csapat 18:54:00 alatt teljesítette a távot. Ezzel az eredménnyel az 5-13 fős céges csapatok között a 79. helyen végzett a 621 csapatot számláló mezőnyben. Az összesített eredménylistán a csapat a 235. helyet foglalta el, az 1910-es mezőnyben.
Gratulálunk minden kollégának a táv sikeres teljesítéshez! A szükséges regenerálódás után már lehet is gondolkodni a jövő évi UB nevezésen.