A ceglédi (100a) vasútvonal Üllő–Monor szakaszának felújítása augusztus végén kezdődött meg, a kivitelezés ütemtervnek megfelelően zajlik, október 30-ra befejeződtek a nagyobb munkálatok. Ma hajnalban megszűnt a nappali vágányzár, és újra zavartalanul és sebességkorlátozások nélkül közlekedhetnek a vonatok. Novemberben még éjszaka dolgoznak a vonalon, ezért a késő esti vonatok helyett még pótlóbuszok közlekednek.
A ceglédi vonal felújításának idei második ütemében Üllő és Monor között dolgoznak a MÁV FKG szakemberei. A 18 kilométer hosszú vágány átépítésén, váltócseréken és felsővezeték-karbantartási munkálatokon túl Monor, Vecsés-Kertekalja és Hosszúberek-Péteri hangos utastájékoztatási rendszerét újra cserélték, utóbbi megállóhelyen mostantól modern vizuális utastájékoztató rendszer szolgálja az utasokat. Monor állomáson a meglévő pályainfrastruktúrát felújították, és az útátjárót is átépítették. Üllőn átépítették a fővágányokat, a váltókat is kicserélték, megerősítik a felsővezeték-hálózatot. Mindkét állomáson megújul a biztosítóberendezés.
A szakasz felújításához kapcsolódóan novemberben még Vecsés és Monor állomásokon zajlanak a felsővezetéket és a biztonsági berendezést érintő befejezőmunkák, ezeket éjszakánként végzik el, de nagyobb zajhatás már nem várható. Azonban emiatt november 2-tól 26-ig a Nyugati pályaudvarról 23:43-kor és a 0:43-kor induló vonat utasait Pestszentlőrinc és Pilis, a Szolnokról 22:25-kor induló vonat utasait Pilis és Pestszentlőrinc között pótlóbuszok szállítják. Ezeken túl még utószabályozási munkák várhatóak, ezeket – a kisebb forgalmi zavartatás érdekében – szintén éjszaka végzik el az érintett átjárók lezárása mellett. A 20 milliárd forintos kormányzati támogatással idén megvalósuló karbantartási munkálatoknak köszönhetően ezen a szakaszon is megszüntethetők a sebességkorlátozások, ezáltal megbízhatóbbá és stabilabbá válik a közlekedés, csökken a meghibásodások száma.