Sikeresen lezárult a próbaterhelés a Soroksár és Kelebia-országhatár között átépülő vasútvonal legnagyobb hídján. A 150. számú vasútvonalon Dunaharaszti és Taksony állomások között, a Duna-Tisza-csatorna felett található a leghosszabb vasúti keresztezés, amelynek egyik fele egy 52 méter nyílású, alsópályás ágyazat-átvezetéses rácsos acél hídként épült meg. Itt kétvágányú vasútvonal létesül, két külön felszerkezettel, amelyek közül elsőként a jobb oldali épült meg. Ez a műtárgy kiemelt jelenőségű a vonalon, mivel a híd megépülésével lehetővé vált a Budapest-Belgrád vasútvonal felújításához nélkülözhetetlen anyagok (zúzottkő, vasbetonaljak, sínek) szállítása.
A Duna-Tisza-csatorna felett legutóbb 1997-ben épült egy süllyesztettpályás, ikertartós ideiglenes acélhíd. Emellé épült most a második vágánnyal együtt az új híd. Ahhoz viszont, hogy ezen az építési forgalom csökkentett sebességgel megindulhasson, a jelenleg elkészült szerkezeten statikus próbaterhelést kellett tartani. A későbbi dinamikus próbaterhelésre akkor kerülhet sor, ha a vasúti pálya már a személy- és áruszállító vonatok közlekedtetésre is alkalmas lesz, hiszen ehhez kellő pályasebesség is szükséges. A statikus próbaterhelést november 30-án tartotta a kivitelező konzorcium egy 326 tonna össztömegű szerelvény segítségével: egy M62-es dízelmozdony három, egyenként 70 tonnás, zúzottkővel megrakott teherkocsit vontatott. A szerelvényt a hídon három pozícióban (úgynevezett teherállásban) helyezték el, és egyidejűleg négy-négy adatot mértek a szakemberek: a szerkezet lehajlását, a híd főtartóinak jellemző pontjaban a szerkezeti nyúlást (feszültségváltozást), a saruk elmozdulásának, illetve a két hídfő süllyedésének a mértékét.
A maximális számított lehajlás mértéke ennél a szerkezetnél 18,4 milliméter, azaz majdnem kettő centiméter. A kapott adatokat a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakemberei a próbaterhelési tervben számított értékekkel összehasonlították, tekintettel arra, hogy a híd akkor alkalmas a vasúti forgalomra, ha az adatokból kinyert információk a teherbírás megfelelősségét igazolják. A próbaterheléskor ezen kívül még megmérték a szerkezet- és léghőmérsékletet, valamint a híd saját frekvenciáját is. Ezt követően a területi hídszakértő mérnök bevonásával készült jegyzőkönyv a híd forgalmi alkalmasságáról, mely alapján a megrendelő képviselője engedélyezte az építési forgalomban közlekedő szerelvények áthaladását. A hídon levő vasúti pálya forgalomba helyezésével hozzá lehet kezdeni a bal (eredeti) vágányon levő régi híd elbontásához és az új felszerkezet építéséhez.