Lezárult a vezetői országjárás a MÁV Személyszállítási Zrt.-nél

országjárás Hírvonal

2025.04.29 22:57
szerző: MÁV-KIG

Egyelőre lezárult a vezetői országjárás: a rendezvénysorozat utolsó három állomásán a MÁV Személyszállítási Zrt. Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei, Vas, Zala, Veszprém és Győr-Moson-Sopron vármegyei, illetve Csongrád-Csanád, Bács-Kiskun és Békés vármegyei területi vezetői kaptak tájékoztatást az integráció, valamint a közösségi közlekedés fejlesztésére vonatkozó tíz miniszteri vállalás már megvalósult és még előttünk álló kihívásairól.

A vezetői országjárás budapesti, miskolci és pécsi állomása után Dr. Kormányos László vezérigazgató és vezető munkatársai április 16-án Debrecenben, április 23-án Szombathelyen, április 25-én pedig Szegeden találkoztak a régiók területi vezetőivel. Az integrált társaság bemutatásáról szóló vezérigazgatói tájékoztató után mindhárom helyszínen az Építési és Közlekedési Minisztérium 10 pontos fejlesztési programjával kapcsolatban ismerhették meg az aktualitásokat a jelenlévő munkatársak. Cikksorozatunk előző részeiben már beszámoltunk a mosdófelújítási program részleteiről, az autóbuszflotta fejlesztésével kapcsolatos elvárások megvalósításának haladásáról, valamint a napi 350 minősített vonat indulástól érkezésig tartó, folyamatos takarítására vonatkozó programról, amely a tesztüzem után április elsejétől már éles üzemben működik, az utasok nagy megelégedésére. Most bemutatjuk a további fejlesztések előrehaladását is.

Kovács János vasúti műszaki főigazgató a mozdonyflotta megújítására vonatkozó tervekről beszélt. Már szerződésünk van 2+13 darab nagyteljesítményű TMe-Henschel dízelmozdony bérlésére, közülük öt már megérkezett és az első forgalomba is állt a Balaton északi partján. Villamos mozdonyok is bővítik a flottát, négy Astride közlekedik és további 11 érkezik majd. 21 darab Vectronból 6 már szintén megérkezett. A mozdonyokat karbantartással együtt béreljük, kivéve a Henscheleket, amikről a dombóvári kollégák gondoskodnak. A miniszteri vállalás 70 mozdonyról szól, így a kollégák tovább keresik a mozdonybérleti lehetőségeket. De nemcsak a mozdonyflotta korszerűsödik: akár már nyár elejéig elkészülünk 100 db tartósan álló, alkatrészre vagy javításra váró vasúti kocsi felújításával, hiszen közülük 70 már forgalomba is állhatott. Emellett 285 új, különböző kategóriájú IC kocsi beszerzésére indulhat eljárás.

Laskay Lóránt üzleti vezérigazgató-helyettes, valamint Szalai Dániel szolgáltatásmenedzsment főigazgató a késési biztosítás bevezetéséről és a MÁV app fejlesztéséről adott tájékoztatást. A korábbi MÁV alkalmazás arculatában, kezelhetőségében már nem felel meg a mai kor elvárásainak, így új app fejlesztését indítottuk el. Ez a MÁV+, mely április 1-jén, megújult, modern design-nal, a tesztüzem után utazástervezési, a legnépszerűbb vármegye- és országbérlet, napijegyek és helyjegy vásárlási funkciókkal el is indult. Az alkalmazás hónapról hónapra új funkciókkal fog bővülni. Fontos felület lesz például a késési biztosítás folyamatában, és kombinált utazások esetén is egyetlen jegyet válthatnak majd itt az utasok. 

A késési biztosítás szolgáltatás keretében 20 percet meghaladó késés esetén automatikusan visszakapják majd az utasok a jegyár felét, a bérlettel utazók pedig 10 százalékos kedvezményt kapnak a következő, azonos típusú bérletük árából, ha a bérletük érvénytartama alatt legalább 5 alkalommal késik 20 percnél többet a járatuk. A legegyszerűbben az elektronikus jegyvásárlási csatornát választó vásárlók juthatnak a majd visszatérítéshez, ezért igyekszünk ebbe az irányba terelni utasainkat. Természetesen ügyfélszolgálaton, pénztárban dolgozó kollégáinkat fel fogjuk készíteni a jegyár-visszatérítésekkel és a bérletesek késési igazolásának kiadásával kapcsolatos feladatokra.

A miniszteri vállalás értelmében bevezetjük klímagarancia-rendszert: a nyári főszezonban jegyvásárlás során egyértelműen ki kell derülnie, hogy egy-egy jármű rendelkezik-e klímával. A klímagarancia megvalósításához a vasúti és autóbuszos szolgáltatás szoros összehangolására van szükség, a felkészülés folyamatban van – mondta el Kameniczky Ákos autóbuszos üzemeltetési főigazgató. Bevezetjük a nyári erősítő buszjáratok rendszerét is, 53 helyszínen mintegy 200 busz erősítő járatként fogja kísérni, szükség esetén pedig helyettesíteni a legnépszerűbb nyári vonatjáratokat. Ezek segítik majd a klímagarancia megvalósítását, besegítenek haváriahelyzetek során, de a csoportos utazások vagy megnövekedett eseti utazási igények esetén is. További 70-110 buszra lehet szükség egyéb párhuzamos igények (Forma-1 és egyéb rendezvények, vágányzárak) kiszolgálására. 

A kollégák előzetesen és a helyszíneken is tehettek fel kérdéseket a cégvezetés tagjainak. Felmerült például, hogy a többlépcsőben bevezetett tarifareform milyen hatással volt a vállalat bevételére és a közösségi közlekedés hálózati szintű utasszámaira. A válaszból kiderült, hogy az új tarifa bevezetése óta az utazásszám 800 millióról nagyságrendileg egymilliárd fölé nőtt, és a bevétel mértéke sem csökkent, az olcsóbb utazási lehetőségek ellenére sem. Nő az utazások átlagos hossza is, amit a jövőbeli fejlesztéseknél is figyelembe fogunk venni. 

További kérdésekre válaszolva szó esett többek között arról, hogy az autóbuszflotta megújításának keretében nagy befogadóképességű, csuklós járművek is érkeznek majd – hiszen az utasszám növekedésével erre nagyon nagy az igény –, és arról is, hogy a haváriaközpont és az üzemek segítségével, autóbuszok azonnali átcsoportosításával remekül kezelték a kollégák a gázüzemű buszok közelmúltbeli gázellátási problémáit. 

A vezetők Szegeden és Szombathelyen nyugdíjba vonuló kollégáktól is búcsúztak, megköszönve több évtizedes elkötelezett munkájukat: Huszár Zoltán (első fénykép) szegedi vasúti területi személyszállítási és vontatási igazgató 44 éves, míg Nagy Alfonz (második fénykép) szombathelyi vasúti járműbiztosítási igazgató 49 éves munkaviszony után adja át a stafétabotot utódjának. Békés, nyugodt, egészségben töltött nyugdíjas éveket kívánunk nekik! (Az aktuális személyi változásokról bővebb tájékoztatót jövő heti számunkban olvashatnak.)

 

Dr. Kormányos László vezérigazgató zárásként mindenhol hangsúlyozta: az integráció és a fejlesztések elsődleges célja, hogy utasainknak minél színvonalasabb szolgáltatást, minél pontosabb tájékoztatást nyújthassunk. Fontos, hogy mindannyian magunkénak érezzük ezeket a célkitűzéseket, hiszen szinte minden munkakör érintett a megvalósítás, kivitelezés során. Arra kér mindenkit, hogy saját feladatai maradéktalan ellátásával – ahogyan eddig, úgy ezután is – tegyen meg mindent annak érdekében, hogy a pozitív eredmények érezhetők legyenek minden területen.

 

 

ejk5