Újjászületett az egyik legismertebb gőzmozdony
Debrecen vasútállomásának ikonikus látványossága, a 140 éves 326.136-os pályaszámú gőzmozdony ismét régi fényében tündököl, miután állagmegóvó felújításon esett át a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, valamint a MÁV-csoport közös munkájának köszönhetően.

Munkatársunkkerti vasútMozdonyVasúttörténeti Park Munkatársaink
Egy hely, ahol a kollégáink által megépített mozdonyok szállítják az utasokat
A járművek karbantartásáról, a kerti vasút történetéről és idei szezonjáról Somogyi Sándor kollégánkat kérdeztük.

A 324-es: a mozdony, ami mindenre jó volt
A 324-es sorozatú mozdonyok nem váltak kultikussá, mint a 424-esek, és nem voltak annyira érdekesek sem, mint azok a gőzösök, amelyekből csak egy-egy példány készült. Ellenben megbízhatóak voltak, és strapabírók. Nem véletlen, hogy ez a legnagyobb darabszámban gyártott gőzmozdony a magyar vasút történetében.

Az első magyar gőzmozdony kalandos története
Érdemes megemlékezni arról az első hazai gyártású mozdonyról, amely valójában egy modell volt, mégis működése alapján teljes értékű vasúti járműnek tekinthető.

Bobó és a mosó
– Hello! Csao! Sziasztok! Mi a pálya? Olajozás megvolt? Kerekek pörögnek? – járta körbe reggel a telephelyet Bobó, az M44-es dízelmozdony, s közben mindenkihez volt pár kedves szava. – Ó, micsoda fényezés! És azok a lámpák!

A leghíresebb magyar bivaly
A magyar közlekedés történetében számos legendás remekmű készült, mint például a 424-e gőzmozdony. Az elsőt 1924-ben, az utolsót 1958-ban gyártották, szám szerint 514-et.