A 324-es: a mozdony, ami mindenre jó volt
A 324-es sorozatú mozdonyok nem váltak kultikussá, mint a 424-esek, és nem voltak annyira érdekesek sem, mint azok a gőzösök, amelyekből csak egy-egy példány készült. Ellenben megbízhatóak voltak, és strapabírók. Nem véletlen, hogy ez a legnagyobb darabszámban gyártott gőzmozdony a magyar vasút történetében.
Az első magyar gőzmozdony kalandos története
Érdemes megemlékezni arról az első hazai gyártású mozdonyról, amely valójában egy modell volt, mégis működése alapján teljes értékű vasúti járműnek tekinthető.
Bobó és a mosó
– Hello! Csao! Sziasztok! Mi a pálya? Olajozás megvolt? Kerekek pörögnek? – járta körbe reggel a telephelyet Bobó, az M44-es dízelmozdony, s közben mindenkihez volt pár kedves szava. – Ó, micsoda fényezés! És azok a lámpák!
A leghíresebb magyar bivaly
A magyar közlekedés történetében számos legendás remekmű készült, mint például a 424-e gőzmozdony. Az elsőt 1924-ben, az utolsót 1958-ban gyártották, szám szerint 514-et.